وبلاگ مطالب گوشی موبایل

در این وبلاگ مطالب مربوط به گوشی موبایل درج می شود

وبلاگ مطالب گوشی موبایل

در این وبلاگ مطالب مربوط به گوشی موبایل درج می شود

  • ۰
  • ۰

P50 Pro، مانند سلف خود، پرچمدار همه جانبه و رقصنده هواوی است. تعجب نخواهید کرد اگر بدانید که حداقل از نظر سخت افزاری، P50 Pro دارای بهترین قطعات و قطعاتی است که ما تا این لحظه از هواوی انتظار داشته ایم، و این یک پرچمدار است که تقریباً می تواند دست و پا کند. با بهترین ها در تجارت

بزرگ‌ترین نقطه‌ی فروش هواوی P50 پرو، با دریافت رنگ تازه، و همچنین داخلی‌های بهبود یافته، قابلیت‌های عکاسی آن است. با مجموعه ای از دوربین ها - از جمله لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، زوم 64 مگاپیکسلی 3.5x، 13 مگاپیکسل فوق عریض و سنسور تک رنگ 40 مگاپیکسلی - هوآوی می گوید که P50 Pro کامل ترین بسته عکاسی آن است.

در اولین مورد برای هواوی، P50 Pro شامل یکی از چیپست‌های Kirin خود شرکت نیست، بلکه این بار از اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند. در تست های بررسی ما جالب است که ببینیم CPU رده بالای کوالکام چگونه مقایسه می شود، اما با 8 یا 12 گیگابایت رم داخلی و انتخاب گزینه های ذخیره سازی (256 گیگابایت و 512 گیگابایت)، شکی نیست که P50 Pro دارای مشخصات فنی است. همانطور که می شود بسته بندی می شود.

با این حال، هشدارهای معمول همچنان اعمال می شود. گوشی‌های هوشمند هوآوی بدون خدمات گوگل به راه‌اندازی خود ادامه می‌دهند، به این معنی که شما به برنامه‌هایی مانند Maps، YouTube و Gmail دسترسی نخواهید داشت و همچنین نمی‌توانید برنامه‌ها و بازی‌ها را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. جایگزین AppGallery هوآوی، اگرچه به طور پیوسته در حال بهبود است، به این اندازه جامع نیست.

 

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی هواوی

بررسی Huawei P50 Pro: قیمت و رقابت

در حالی که هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت بریتانیا وجود ندارد، ما می دانیم که Huawei P50 Pro در بقیه اروپا از 1199 یورو شروع می شود. این مبلغ در زمان نوشتن این بررسی به کمتر از 1000 پوند در بریتانیا تبدیل می‌شود، و احتمالاً، این برای مدلی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است - ما نمی‌دانیم که سایر نسخه‌ها چقدر قیمت دارند.

اگر این تبدیل ارز درست باشد، Huawei P50 Pro در برابر آیفون 13 پرو (949 پوند) اپل و سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس (949 پوند) قرار خواهد گرفت، هرچند شایان ذکر است که گلکسی S22 قرار است خیلی زود عرضه شود. . اگر دنبال چیزی خارج از مسیر شکست خورده بودید، Galaxy Z Flip 3 5G تاشو سامسونگ قیمتی مشابه (۹۹۹ پوند) دارد.

Huawei P50 Pro Review: Better Late Than Never - Tech Advisor

بررسی Huawei P50 Pro: طراحی و ویژگی های کلیدی

با شروع کار، P50 Pro امسال ظاهری جذاب دارد. این طرح جدید "Dual-Ring" از یک جفت دایره بزرگ در پشت گوشی تشکیل شده است که کمی شبیه به مجموعه ای از دوربین های دوچشمی علمی تخیلی یا شاید دو صفحه القایی است. در داخل این دو دایره، همه دوربین‌های P50 Pro را خواهید یافت و در دو رنگ انتخابی عرضه می‌شود: طلایی کاکائویی و مشکی طلایی.

مطمئناً این یک تصمیم طراحی جالب از طرف هواوی است، و اگرچه احتمالاً ظاهری تفرقه‌انگیز خواهد داشت، نمی‌توان انکار کرد که از مجموعه معمول کپی‌کننده‌های آیفون متمایز است. با توجه به این نکته، هواوی مشتاق است اشاره کند که P50 Pro از آیفون 13 پرو مکس سبک‌تر است و وزن آن تنها 190 گرم در مقابل 240 گرم آیفون است.

این در حالی است که صفحه نمایش OLED خمیده P50 Pro از گوشه ای به گوشه دیگر کمی بزرگتر است. با اندازه 6.6 اینچ، یک اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد (در کنار روش های معمول باز کردن قفل چهره و پین) و یک بریدگی سوراخ کوچک در قسمت میانی بالا قرار می گیرد که دارای دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است.

در حالی که این گوشی دارای استاندارد IP68 در برابر گرد و غبار و آب است، امسال هیچ لایه محافظی از گوریلا گلس وجود ندارد. این یا به این معنی است که به اندازه سایر گوشی های پرچمدار در برابر خط و خش محافظت نمی شود، یا هواوی در عوض راه حل محافظ صفحه نمایش خود را با P50 Pro (که فاش نکرده است) قرار داده است. با این حال، حداقل با یک محافظ صفحه پلاستیکی از پیش استفاده شده عرضه می شود.

نکته مثبت این است که P50 Pro فضای کافی برای دو سیم کارت نانو دارد و سیم کارت دوم دارای اسلات اختصاصی کارت حافظه نانو است که تا 256 گیگابایت حافظه اضافی را پشتیبانی می کند. یک پورت USB-C در پایین گوشی قرار دارد که اکنون از شارژ سیمی 66 واتی پشتیبانی می کند (P40 Pro 40 وات بود)، با افزایش سرعت بی سیم از 40 وات به 50 وات.

بررسی Huawei P50 Pro: نمایشگر

صفحه نمایش بزرگ 6.6 اینچی Huawei P50 Pro از حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز با وضوح 2700 در 1228 پشتیبانی می کند. به‌طور پیش‌فرض، P50 Pro وضوح صفحه‌نمایش و نرخ تازه‌سازی را به‌طور خودکار بسته به کاربرد و میزان باتری باقی‌مانده تنظیم می‌کند، اما شما می‌توانید هر دو را در منوی تنظیمات گوشی تغییر دهید.

کیفیت صفحه نمایش P50 Pro که مطابق با Display P3 کالیبره شده است، استثنایی نیست. در حالت رنگ عادی، جدیدترین پرچمدار هواوی به میانگین امتیاز دلتا E (تغییر رنگ) 0.99 دست یافت. هر چیزی کمتر از یک (یا نزدیک به) به همان خوبی است که می توانید بخواهید، با P50 Pro که رنگ های بسیار دقیقی را در سراسر پالت نمایش می دهد.

از سوی دیگر، حالت Vivid گوشی بسیار کمتر فروکش می‌کند و هواوی در عوض اشباع رنگ‌ها را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. این زیباترین چیزی نیست که باید به آن نگاه کرد، بنابراین قطعاً ارزش آن را دارد که به محض اینکه فرصت پیدا کردید به حالت عادی بروید.

حداکثر روشنایی نیز نسبتاً خوب است، زیرا صفحه نمایش اوج درخشندگی 597cd/m² را دارد. تنها شکایت جزئی من از صفحه نمایش P50 Pro این است که اوج روشنایی HDR نسبتاً کم است - ما آیفون 13 پرو را با 1200 سی دی در متر مربع اندازه‌گیری کردیم، که تقریباً دو برابر چیزی است که P50 Pro در آزمایش‌های ما مدیریت کرد.

بررسی Huawei P50 Pro: عملکرد و عمر باتری

جای تعجب نیست که P50 Pro در بریتانیا همان پیکربندی اجزای اصلی نسخه چینی را دارد که شامل چیپست Qualcomm Snapdragon 888 با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. امسال هیچ چیپست Kirin ساخت هوآوی وجود ندارد، که تصمیم نسبتاً عجیبی است، اما چیزی که عجیب‌تر است این است که این چیپست فقط 4G اسنپدراگون است.

پارتی مانند سال 2018، ما یک پرچمدار گران قیمت داریم که قادر به اتصال به شبکه 5G در بریتانیا نیست. چرا هواوی P50 Pro را از قابلیت های 5G خود محروم کرد، همه حدس می زنند، به خصوص زمانی که P40 Pro قبلی (که در سال 2019 عرضه شد) چنین محدودیت هایی نداشت. کاملاً عجیب است

با این حال، خبر خوب این است که P50 Pro در مورد عملکرد خام عقب نشینی نمی کند. به همان سرعتی که هر پرچمدار اندرویدی دیگری که تاکنون بررسی کرده ایم (اگرچه پرچمداران نسل بعدی اسنپدراگون 8 نسل 1 در راه هستند)، سرعت چند هسته ای Geekbench 5 P50 Pro 13 درصد بیشتر از نسل قبلی خود است.

پردازش گرافیکی به همان اندازه خوب است. پردازشگر گرافیکی Adreno 660 تعبیه‌شده با نمایشگر با تازه‌سازی بالای گوشی، با فشار متوسط نرخ فریم 78 فریم در ثانیه در تست روی صفحه GFXBench Manhattan 3 (با وضوح اصلی)، به خوبی کار می‌کند.

با این حال، همانطور که ممکن است در نمودارهای بالا مشاهده کرده باشید، آیفون 13 پرو همچنان قهرمان عملکرد در مراحل اولیه سال 2022 است. تقریباً 42٪ سریعتر از سرعت CPU P50 Pro با افزایش 110٪ در گرافیک خارج از صفحه نمایش. معیار، آیفون 13 پرو پرچمداری برای خرید در صورتی است که می‌خواهید گوشی خود را به محدودیت‌های خود برسانید.

امسال، اندازه باتری P50 Pro از 4200 میلی‌آمپر ساعت به 4360 میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته است، اگرچه همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، در آزمایش، عمر باتری قابل توجهی داشته است.

در تست خلاصه ویدیویی ما با فرکانس 120 هرتز، 16 ساعت و 47 دقیقه به طول انجامید، مدل سال گذشته در همان تست تقریباً پنج ساعت از P50 Pro پیشی گرفت. نرخ تازه‌سازی را به 60 هرتز کاهش دهید و تنظیم «رزولوشن هوشمند» را فعال کنید و تقریباً می‌توانید دو ساعت اضافی را با یک بار شارژ (19 ساعت و 39 دقیقه) به پایان برسانید، اما هر تنظیمی را که انتخاب کنید، هیچ‌یک از این تنظیمات عالی نیستند.

بررسی Huawei P50 Pro: نرم افزار

در مورد نرم افزار، P50 Pro با EMUI 12 عرضه می شود، البته بدون نسخه کاملاً دارای مجوز اندروید. همانطور که قبلاً اشاره کردم، این بدان معناست که شما به مجموعه اصلی برنامه‌ها و سرویس‌های Google مانند Gmail و Google Maps دسترسی نخواهید داشت و باید به فروشگاه AppGallery خود هوآوی (تا حدودی فاقد آن) بسنده کنید.

مسلماً، این به اندازه گذشته بی‌ثبات نیست. به اعتبار هواوی، تعداد اپلیکیشن‌های محبوب مورد استفاده در بازارهای غربی نسبت به آخرین باری که گوشی هوشمند هوآوی را آزمایش کردم، بسیار افزایش یافته است و این لیست اکنون شامل TikTok، Telegram و اپلیکیشن دوستیابی Tinder است. با این حال، هنوز فاقد اسلحه های بزرگ مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام است.

اگر برنامه ای که جستجو کرده اید در فروشگاه در دسترس نباشد، AppGallery نیز کار مناسبی را انجام می دهد و شما را در جهت APK های قابل نصب راهنمایی می کند. برای همه چیز کار نمی کند، اما اساساً وب را برای یک فایل APK جستجو می کند و با ضربه زدن روی دکمه «دریافت» شما را مستقیماً به صفحه وب می برد. با این حال، باید مطمئن شوید که دانلود برنامه از منابع خارجی را در تنظیمات گوشی مجاز کنید.

نکته دیگر در مورد این سبک زندگی بدون گوگل این است که، بدون پشتیبانی اندروید پرچرب، هیچ تضمینی وجود ندارد که P50 Pro در طول عمر خود به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم و ارتقاهای سیستم‌عامل را دریافت کند. هوآوی هیچ جزئیاتی در وب سایت خود ارائه نمی دهد، اگرچه در یک هفته یا بیشتر از زمان دریافت گوشی، چند به روز رسانی OTA ظاهر شد.

بررسی Huawei P50 Pro: دوربین ها

به دوربین‌ها، که همانطور که در یک پرچمدار هوآوی معمول است، تیتر اصلی هستند. امسال چهار دوربین در اختیار داریم: یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (f/1.8)، یک دوربین مونو 40 مگاپیکسلی (f/1.6)، یک واحد فوق عریض 13 مگاپیکسلی (f/2.2) و یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی با رزولوشن 3.5x. زوم اپتیکال و حداکثر زوم هیبریدی 100 برابری.

این ترکیب از دوربین ها با یک موتور تصویر هوش مصنوعی جدید عرضه می شود که هوآوی آن را True-Chroma می نامد. به گفته این شرکت، این موتور جدید P50 Pro را قادر می‌سازد تا 50 درصد بیشتر از طیف نور محیط را در مقایسه با P40 Pro با 20 درصد دقت رنگ بیشتر جذب کند. یک سیستم فیلتر رنگی جدید XD Fusion Pro به افزایش دریافت نور تا 103٪ نیز کمک می کند، با دامنه دینامیکی بهبود یافته 28٪.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی 100 درجه در یک بریدگی کوچک قرار دارد و از حداقل فاصله فوکوس جدید فقط 14 سانتی متر بهره می برد. هواوی می‌گوید این می‌تواند برای کشیدن خط چشم بدون آینه، از جمله موارد دیگر، بسیار مفید باشد. کیفیت سلفی مناسب است و توانایی فشردن موارد بیشتر در قاب تصویر همیشه مفید است.

از نظر کیفیت، دوربین های P50 Pro عالی هستند. بدون توجه به سطح نور، جزئیات زیادی در هر عکس وجود دارد، و به طور کلی بازنمایی رنگ ها بسیار خوب است. من متوجه شدم که بیشتر از سایر لنزها از لنز زوم 3.5 برابر استفاده می کنم، و همانطور که از تصویر زیر از ساحل مارگیت در غروب آفتاب می بینید، این لنز در نقاشی صحنه در بهترین نور آن کار بسیار خوبی انجام داد.

با این حال، گاهی اوقات متوجه می‌شدم که دمای رنگ و رنگ کمی ناهماهنگ هستند، در هنگام جابجایی بین لنزها و عکس‌برداری از یک صحنه، این مقدار دو برابر می‌شود. برخی از تصاویر زوم شده من مشرف به گرینویچ بسیار گرم به نظر می رسیدند و رنگ در برخی موارد به طور غیرعادی بنفش بود. خوشبختانه، به نظر می رسد که این بیشتر از جنبه الگوریتمی چیزها نشات می گیرد، بنابراین من مطمئن هستم که هواوی می تواند از طریق به روز رسانی نرم افزاری در آینده نزدیک آن را تغییر دهد.

تصاویر پس‌زمینه تار به خوبی، اگر نه کمی بهتر از آیفون 12 پرو هستند. دوربین پشتی P50 Pro در جدا کردن سوژه من از پس‌زمینه مؤثرتر بود و جزییات جزئی‌تری وجود داشت - فقط مطمئن شوید که از قبل همه ویژگی‌های زیبایی صاف‌کننده صورت را خاموش کرده‌اید.

ویدئو با حداکثر رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه، کاملا تثبیت شده گرفته می شود. کیفیت فیلم‌برداری فوق‌العاده است، اگرچه فیلم‌های P50 Pro گاهی اوقات وقتی به آرامی در یک صحنه حرکت می‌کنند کاملاً مبهوت کننده به نظر می‌رسند.

بررسی Huawei P50 Pro: نهایی

سوال داغ همچنان باقی می ماند: آیا Huawei P50 Pro می تواند بدون داشتن تجربه نرم افزاری گسترده و جامعی که از یک گوشی پرچمدار در سال 2022 انتظار داریم، روی پای خود بایستد؟

برای این منظور، من فکر می‌کنم سخت‌افزار و اجزای رده‌بالا (هرچند که ممکن است چشمگیر باشد) هنوز برای فروش یک گوشی هوشمند کافی نیست، علی‌رغم آنچه هواوی می‌خواهد شما باور کنید. از هر نظر، P50 Pro به اندازه یک پرچمدار چهار چهره مجلل است، اما باز هم فقدان خدمات گوگل آن را از سالن های عظمت بیرون می کشد.

این نیز مایه شرمساری است، زیرا اگر این نقص خاص نبود، بدون شک هواوی رقیب گلکسی S22 مناسبی را در اختیار داشت.

 

 

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • goldleaf.art art

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی