وبلاگ مطالب گوشی موبایل

در این وبلاگ مطالب مربوط به گوشی موبایل درج می شود

وبلاگ مطالب گوشی موبایل

در این وبلاگ مطالب مربوط به گوشی موبایل درج می شود

  • ۰
  • ۰

بررسی هواوی P40

با P40 که اخیراً راه اندازی شده است، هواوی امیدوار است که بتوانید از عرضه نرم افزار محدود آن چشم پوشی کنید. مجموعه برنامه‌های اندرویدی Google مانند نقشه‌ها، یوتیوب و جی‌میل از قبل روی تلفن نصب نمی‌شوند و برنامه‌هایی که در دسترس هستند - دانلود شده از طریق گالری برنامه هوآوی - به تعداد محدودی اضافه می‌شوند.

شما باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید بدون این برنامه ها زندگی کنید یا خیر. من شخصاً کاملاً در معماری Google جذب شده ام اما ممکن است دیدگاه های شما متفاوت باشد. اگر مشکلی ندارید که به گزینه‌های هواوی بسنده کنید، یک پرچمدار شایسته در Huawei P40 پیدا خواهید کرد.

صفحه نمایش 6.1 اینچی FHD+ OLED و دوربین سه گانه با برند لایکا در پشت با زوم هیبریدی 30 برابری دارد. این چیپست موبایل پرچمدار خود هوآوی، Kirin 990، دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که در صورت داشتن یکی از کارت های حافظه نانو هوآوی، می توان آن را افزایش داد. Huawei P40 همچنین به شبکه های 5G دسترسی دارد (به شرط داشتن سیم کارت 5G).

Huawei P40 Pro review - Pocket-lint

بررسی Huawei P40: قیمت و رقابت

با لیست نسبتاً کوتاه‌تری از ویژگی‌ها، Huawei P40 ارزان‌تر از P40 Pro است. در جایی که P40 Pro 900 پوند قیمت دارد، P40 معمولی 700 پوند قیمت دارد که هنوز هم مقدار خوبی برای خرید هر گوشی است.

هواوی P40 در این قیمت به تنهایی نمی ایستد. با این پول می توانید آیفون 11 را انتخاب کنید، اگرچه معادل اپل دارای نیمی از فضای ذخیره سازی است و فاقد دوربین تله فوتو و صفحه نمایش OLED ارائه شده توسط هوآوی است. نزدیکترین رقیب اندرویدی آن در این قیمت شاید OnePlus 8 باشد، زیرا سامسونگ گلکسی S20 بسیار گرانتر با قیمت 900 پوند است.

بررسی Huawei P40: طراحی و ویژگی های کلیدی

لیست ویژگی‌های کاهش‌یافته هواوی P40 دلیل قیمت بسیار کمتر آن است. برای مثال، فاقد طراحی عجیب و غریب «چهار منحنی» P40 Pro است، در عوض از جلوی صاف استاندارد، همراه با اضلاع صاف (شکل) استفاده می‌کند.

این یک تصمیم طراحی خسته کننده و در عین حال کاربردی است، اما من فکر می کنم P40 به اندازه تعداد بیشماری از گوشی های ارزان قیمت دیگر جذاب است. لبه‌های فلزی و آینه‌ای آن به آرامی در نور می‌درخشند، دوربین سوراخ‌دار به‌خوبی در گوشه سمت چپ بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است و جلوه شیشه‌ای مات بر روی پنل پشتی، توهم عمق بیشتری را ایجاد می‌کند. همچنین به راحتی یک روکش براق اثر انگشت را نمی گیرد.

با این حال، فراتر از زیبایی شناسی، تغییرات طراحی در P40 به تغییرات ظریف محدود می شود. حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر از همیشه هستند و محفظه دوربین پشتی اکنون از نظر ظاهری مستطیلی است. با این حال، برآمدگی دوربین کمی جلوتر دیده می‌شود و وقتی گوشی را روی یک سطح صاف قرار می‌دهید، از این طرف به سمت دیگر تکان می‌خورد.

جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز حذف شده است، بنابراین ممکن است بخواهید روی یک جفت هدفون بلوتوث مناسب سرمایه‌گذاری کنید یا در صورت خرید یک P40، یک آداپتور USB-C سیمی بخرید. با این حال، من دوست دارم نمایشگر کوچکتر باشد. با توجه به استانداردهای پرچمدار فعلی، صفحه نمایش 6.1 اینچی P40 باعث می شود تا نسبتاً جمع و جور به نظر برسد.

بررسی هواوی P40: نمایشگر

صفحه نمایش Huawei P40 ممکن است 0.38 اینچ کوچکتر از P40 Pro باشد اما به همان اندازه خوب است. نسبت تصویر 19.5:9 است، از پنل OLED استفاده می کند و وضوح 2340 x 1080 برای تراکم پیکسل 422ppi دارد. این بالاترین وضوحی نیست که در یک گوشی با این قیمت می بینید، اما در فواصل دید معمولی کاملا واضح است.

در مورد عملکرد رنگ، متوجه شدم که صفحه نمایش قادر است 97٪ از وسعت sRGB را در تنظیمات صفحه نمایش "Normal" گوشی با حجم کل 105٪ تولید کند. حالت “Vivid” P40 برای تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مناسب‌تر است، اما با پوشش DCI-P3 96٪.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی هواوی

از نظر سرزندگی کاملاً با آیفون 11 مطابقت ندارد - محتوای HDR در مقایسه کمی خاموش به نظر می رسید، اما مطمئن باشید اکثر محتواها فوق العاده به نظر می رسند. تنها نقطه ضعف واقعی این است که صفحه نمایش P40 به نرخ تازه سازی 60 هرتز محدود شده است، در مقابل نرخ 90 هرتزی نرم ارائه شده توسط P40 Pro و OnePlus 8 است.

بررسی Huawei P40: عملکرد و عمر باتری

از نظر داخلی، تفاوت زیادی بین P40 و P40 Pro وجود ندارد. هر دو از جدیدترین و بهترین سری Kirin خانگی هوآوی پشتیبانی می‌کنند: Kirin 990 5G. همانطور که از نام آن پیداست، این یک چیپست مجهز به 5G است که از سه CPU تشکیل شده است: یکی دو هسته‌ای با فرکانس 2.86 گیگاهرتز، دیگری دو هسته‌ای با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و یک پردازنده چهار هسته‌ای کم مصرف با فرکانس 1.95. گیگاهرتز - همه با فرآیند ساخت 7 نانومتری تولید می شوند.

این اولین بار نیست که ما Kirin 990 را می بینیم، بنابراین آمار عملکرد P40 اصلا تعجب آور نبود. با مقایسه نتایج Geekbench 4 و GFXBench با OnePlus 8، Samsung Galaxy S20 و iPhone 11، می‌بینیم که Kirin می‌تواند با تراشه‌های Snapdragon 865، Exynos 990 و A13 Bionic همگام شود. همچنین عملکرد 27 درصدی در P30 دارد:

منطقه ای که P40 نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت نکرده است، بخش استقامت است. P40 که در تست پخش ویدیوی ما 17 ساعت و 59 دقیقه دوام می‌آورد، کمتر از 18 ساعت و 30 دقیقه‌ای است که P30 در شرایط مشابه به دست آورده است. با توجه به پول من، این کاهش جزئی یک مبادله با ارزش است که شما دستاوردهای عملکرد را در نظر بگیرید.

بررسی Huawei P40: دوربین ها

دوربین اصلی هواوی P40 یک دوربین 50 مگاپیکسلی (f/1.9) است که همان چیزی است که توسط P40 Pro گران‌تر استفاده می‌شود. دو دوربین دیگر کمی متفاوت هستند: یک واحد تله فوتو 8 مگاپیکسلی 3x (P40 Pro 5x) بالای یک دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض قرار دارد. همچنین فاقد سنسور Time of Flight (ToF) P40 Pro است.

با وجود تفاوت‌های ظریف، دوربین‌های P40 همچنان عالی هستند. شرایط نوری هر چه که باشد، P40 جزئیات پیچیده ای را بدون ایجاد هیاهو ثبت می کند، مانند ابرهای طوفانی، آجرکاری پیچیده، انعکاس پنجره ها و شاخ و برگ درختان سرسبز. اگر من سختگیر بودم، تصاویر روی آیفون 11 دارای لمس بیشتر و کمی جزئیات و بافت بیشتر هستند. آیفون در نور کم نیز بسیار کمی بهتر است، اما نه چندان.

آیفون 11 میدان دید وسیع تری دارد، اما نقطه ضعف P40 دوربین زوم تله فوتو 3 برابر آن است. به طور قابل توجهی که در آیفون وجود ندارد، تصاویر زوم شده هوآوی چیزی استثنایی نیستند و به شما امکان می دهند اشیاء دور مانند پرندگان جیغ زده در حال پرواز یا هلیکوپترهایی که گاه به گاه بر فراز ساختمان های همسایه زوم می کنند را به راحتی ثبت کنید.

نکته مثبت دیگر این است که P40 در نهایت می تواند ویدیو با وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. منطقه ای که هوآوی چند سالی است که از رقیب آیفون خود عقب مانده است، هر دو OIS و EIS به طور پیش فرض در این حالت برای ویدیوهای فوق پایدار فعال هستند و فیلم واقعاً بسیار خوب به نظر می رسد.

بررسی Huawei P40: نهایی

چالش‌های نرم‌افزاری هواوی همچنان آخرین عرضه‌های گوشی‌های آن را در شرایط سختی قرار می‌دهد. از یک طرف، نوآوری‌های سخت‌افزاری P40 زمینه جدیدی را در مورد آنچه از یک نسخه پرچمدار انتظار می‌رود، ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، اعمال محدودیت در مورد برنامه‌هایی که می‌توانید دانلود کنید یا نمی‌توانید آن‌ها را دانلود کنید، در نهایت یک گوشی بی‌عیب را سنگین می‌کند.

شاید در آینده همه چیز تغییر کند. شاید هواوی دوباره اجازه همکاری با گوگل را پیدا کند. شاید ترامپ برای دور دوم مجدداً به عنوان رئیس جمهور انتخاب نشود و کل این مصیبت زیر فرش کشیده شود.

در این بین، هواوی مطمئناً به گسترش گالری برنامه خود ادامه خواهد داد. کاملاً محتمل است - با بودجه هنگفت هواوی - که گالری برنامه محدود فعلی می تواند در نهایت از محدوده برنامه های ارائه شده توسط فروشگاه Google Play فراتر رود. با این حال، تا آن زمان، حتماً با احتیاط به P40 نزدیک شوید.

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • goldleaf.art art

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی