وبلاگ مطالب گوشی موبایل

در این وبلاگ مطالب مربوط به گوشی موبایل درج می شود

وبلاگ مطالب گوشی موبایل

در این وبلاگ مطالب مربوط به گوشی موبایل درج می شود

  • ۰
  • ۰

خیلی وقت پیش بود که اگر تلفنی با چهار دوربین می خواستید از مغازه ها می خندیدید، اما اکنون، خوب، گوشی هوشمند مجهز به چندین دوربین به همان اندازه رایج است که یک کودک دبستانی این کار را انجام می دهد. رقص نخ دندان یا یک ساندویچ خیار در خانه یک رای دهنده برگزیت.

Huawei P30 Pro به دنبال تقویت این روند دوربین چندگانه است. پس از عرضه P20 Pro عالی در سال گذشته، که برای اولین بار تنظیمات دوربین سه گانه را به گوشی های هوشمند معرفی کرد، جانشین آن قصد دارد تجربه عکاسی را بهبود بخشد.

بررسی Huawei P30 Pro: آنچه باید بدانید

شاید فکر کنید هواوی به تازگی یک گوشی پرچمدار عرضه کرده است. بله، بله، اما جدیدترین گوشی‌های سری P تنها شش ماه پس از Mate 20 Pro وارد بازار شده‌اند که مجموعه میت را با تعدادی از ویژگی‌های اضافی تکمیل می‌کند. این کمی شبیه نحوه نگهداری دو خانواده از گوشی های پرچمدار سامسونگ است: سری گلکسی نوت و گلکسی اس.

همانند دو پرچمدار سامسونگ، قسمت داخلی آن تقریباً یکسان است. میت 20 پرو و پی 30 پرو هر دو از پردازنده تلفن همراه خود هوآوی Kirin 980 بهره می برند که یک CPU با معماری 7 نانومتری با کلاک 2.6 گیگاهرتز و یک رقیب بسیار قوی برای چیپست پرکاربردتر اسنپدراگون 855 کوالکام است. این با 8 گیگابایت رم و انتخاب 128 یا 512 گیگابایت حافظه قابل ارتقا تکمیل می شود.

در غیر این صورت، شما به صفحه نمایش 6.47 اینچی OLED کمی بزرگتر با رزولوشن 2340 در 1080 و باتری 4200 میلی آمپر ساعتی نگاه می کنید. همچنین آخرین نسخه اندروید (Android 9.0 Pie) را اجرا می کند. با این حال، چیزی که در مورد P30 Pro خاص است، آرایه دوربین چهارگانه جذاب آن است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی هواوی

بررسی Huawei P30 Pro: قیمت و رقابت

همه اینها بسیار چشمگیر به نظر می رسد و شکی نیست که P30 Pro نشان دهنده اوج دستاوردهای پرچمدار است. البته، با این خوب بودن (حداقل روی کاغذ)، آخرین پرچمدار سری P هوآوی با قیمت اولیه نسبتاً بالایی از 899 پوند به فروش می رسد. به هر حال، این برای مدل 128 گیگابایتی است و شما باید 200 پوند اضافی برای نسخه 512 گیگابایتی بپردازید، که هزینه کل بدون سیم کارت را به 1099 پوند می رساند.

در ارزش اسمی، این P30 Pro را درست در برابر رقیب اصلی خود، گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ که اخیراً عرضه شده – و رک و پوست کنده برجسته – است، قرار می دهد که قیمت آن نیز از 899 پوند شروع می شود. البته، این نبردی است که با کمی عمیق‌تر کردن این بررسی، مبارزه با آن سخت خواهد بود، اما برای این ماه P30 Pro با آیفون Xs Max اپل نیز رقابت می‌کند که از 1099 پوند شروع می‌شود. در همین حال، شیائومی می 9 تجربه ای شبیه به یک پرچمدار را با نصف قیمت ارائه می دهد.

Huawei P30 Pro Review: Still the top Huawei phone to buy – here's why

بررسی Huawei P30 Pro: طراحی و ویژگی های کلیدی

همانطور که در مورد همه چیز غیر از دوربین، Huawei P30 Pro ادامه چیزی است که گوشی سال گذشته را بسیار عالی کرده است. این به شدت جذاب است، بین لایه‌های شیشه‌ای با انحنای ملایم در جلو و عقب قرار گرفته و در رنگ‌های فریبنده جواهرفروشی عرضه می‌شود. چشم نوازترین رنگ کریستال کمانی رنگین است که از بنفش تیره به آبی روشن در سراسر پنل پشتی محو می شود، بسته به اینکه گوشی چگونه نور را جذب می کند. همچنین یک نوع مشکی معمولی برای کسانی که با چنین خودنمایی زرق و برقی ادامه نمی دهند وجود دارد.

همانطور که از یک پرچمدار مدرن انتظار دارید، Huawei P30 Pro زیبا و نازک است و یک صفحه نمایش بزرگ 6.47 اینچی را در یک شاسی نسبتا جمع و جور قرار می دهد. بهتر از این، صفحه نمایش P30 Pro نسبت تصویر بلندتر 19.5:9 را ارائه می دهد.

البته همراه با آمدن این نسبت تصویر کشیده، بازگشت بریدگی نیز همراه است. با این حال، این بار این موضوع مانند آیفون نیست. در عوض، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در یک ناچ قطره‌ای دایره‌ای نه چندان مزاحم تعبیه شده است.

فکر می‌کنم در این مرحله شما تعجب می‌کنید که بلندگوی گوشی جلویی کجا رفته است. خب، امسال چنین چیزی را در P30 Pro پیدا نخواهید کرد. در عوض، با ویژگی جدیدی جایگزین شده است که هواوی آن را «جلوگیری الکترومغناطیسی» می‌نامد. اساساً، این یک روش فانتزی برای گفتن این است که صفحه نمایش تلفن هنگام فشار دادن به گوش شما می لرزد تا صدا ایجاد کند. من مطمئن نیستم که شناور از کجا وارد آن می شود، یا حتی اگر لازم باشد، اما ظاهر گوشی را کمی تمیز می کند.

جدای از ویژگی‌های عجیب، هواوی پی 30 پرو جذاب‌ترین و خوش‌طراحی‌ترین گوشی هوشمند این شرکت تا به امروز است. حتی فکر می‌کنم بهتر از گلکسی اس 10 پلاس که اخیراً راه‌اندازی شده است، بهتر به نظر می‌رسد.

بیشتر پایگاه های جاهای دیگر را نیز پوشش می دهد. یک باتری بزرگ با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعتی وجود دارد که همه چیز را به خوبی حفظ می کند، که از شارژ 40 واتی (و شارژ بی سیم معکوس مانند میت 20 پرو) پشتیبانی می کند. این گوشی همچنین بار دیگر دارای استاندارد IP68 در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. البته، جک 3.5 میلی‌متری هدفون برای همیشه گم شده است، اما نگران‌کننده‌تر، عدم گسترش microSD است.

در عوض، P30 Pro، مانند گوشی‌های سری Mate 20 قبل از آن، تنها از کارت‌های حافظه نانو هواوی پشتیبانی می‌کند. اینها از نظر فیزیکی کوچکتر هستند اما گرانتر از معادلهای کوچک خود هستند و بنابراین تقریباً هیچ معنایی ندارند. با این حال، با حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی، احتمالاً به هیچ وجه نیازی به آن نخواهید داشت.

بررسی Huawei P30 Pro: نمایشگر

صفحه نمایش P30 Pro با قطر 6.47 اینچ، کمی بزرگتر از صفحه نمایش 6.1 اینچی P30 معمولی است. مشخصات آن ثابت می ماند، زیرا P30 Pro دوباره از پنل AMOLED استفاده می کند و رزولوشن آن 2340 x 1080 است. ممکن است فکر کنید که این کمی کاهش در صفحه نمایش 1440p ارائه شده توسط Mate 20 Pro است، اما این صفحه نمایش با وضوح پایین، مزایای اضافی عمر باتری را دارد که در ادامه با جزئیات بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.

کیفیت صفحه نمایش نیز بسیار خوب است. در نمایه نمایشگر "Normal" گوشی، صفحه نمایش P30 Pro از دقت رنگی قابل قبولی برخوردار است و قادر است 95.7٪ از طیف رنگی sRGB را با حجم کلی 109٪ بازتولید کند. یک دلتا E متوسط 2.53 کامل نیست، اما چند مشکل قابل توجه وجود دارد، به ویژه در مورد رنگ های قرمز و آبی تیره بیش از حد اشباع شده.

با این حال، صفحه نمایش P30 Pro می تواند در حالت روشنایی خودکار گوشی به حداکثر درخشندگی 854 cd/m² برسد و با توجه به این که یک پنل OLED است، کنتراست رنگ به طور موثری عالی است.

بررسی Huawei P30 Pro: عملکرد و عمر باتری

همانطور که انتظار می رفت، این گوشی از چیپست موبایل Kirin 980 خود شرکت استفاده می کند که با استفاده از فرآیند ساخت 7 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده هشت هسته‌ای 2.6 گیگاهرتزی برای اولین بار در میت 20 پرو سال گذشته به نمایش درآمد و نسبت به تراشه‌های قدیمی‌تر ساخته شده بر روی 10 نانومتر یا بزرگ‌تر، انرژی کارآمدتری دارد. از نظر تئوری، فرآیند ساخت کوچکتر به معنای قدرت بیشتر برای تراشه با همان اندازه و عمر باتری بهتر است، که مطمئناً در Mate 20 Pro متوجه آن شدیم.

در تست فنی، نتایج معیار عملکرد P30 Pro به همان اندازه سریع است. در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای Geekbench 4، P30 Pro امتیازات تقریباً یکسانی با P30 معمولی و P20 Pro سال گذشته به دست آورد. عملکرد بازی نیز به همان اندازه خوب است و P30 Pro در معیار GPU روی صفحه نمایش GFXBench GL Manhattan 3.0 به میانگین نرخ فریم تقریباً عالی 59 فریم در ثانیه می رسد.

عمر باتری کلی گوشی بهبود قابل توجهی داشته است. تست خلاصه ویدیوی داخلی ما نشان می‌دهد که استقامت P30 Pro تقریباً 39 درصد بیشتر از مدل قبلی خود است و به مجموع 21 ساعت و 22 دقیقه قبل از اتمام باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی آن می‌رسد. شما نباید با یک بار شارژ، با مشکلات زیادی روبرو شوید.

بررسی Huawei P30 Pro: دوربین های بسیار زیاد

البته ویژگی ستاره Huawei P30 Pro پردازنده، عمر باتری یا حتی طراحی swish نیست، بلکه مجموعه دوربین چهارگانه لایکا است. قبل از اینکه به جزئیات نحوه عملکرد همه اینها بپردازم، اجازه دهید مشخصات هر دوربین و چرایی اهمیت هر یک را بررسی کنم.

دوربین اصلی یک واحد 40 مگاپیکسلی با تثبیت نوری با دیافراگم عریض f/1.6 است. نکته ویژه در اینجا این است که به جای استفاده از فیلتر RGB Bayer در بالای سنسور برای عکسبرداری تمام رنگی، این دوربین از فیلتر RYB که کمتر استفاده می شود استفاده می کند و عناصر سبز فیلتر را با رنگ زرد جایگزین می کند.

هوآوی این تصویر را "SuperSpectrum" می نامد و به این معنی است که دوربین توانایی بیشتری برای گرفتن طیف وسیع تری از نور دارد. هواوی می گوید P30 Pro باید برای محیط های کم نور مجهزتر باشد.

با این حال، این رویکرد دارای برخی اشکالات بالقوه است. مطالعه‌ای در سال 2016 توسط انجمن علوم و فناوری تصویربرداری نشان می‌دهد که در حالی که یک حسگر مبتنی بر RYB می‌تواند طیف وسیع‌تری از نور را ثبت کند، ممکن است در مقابل شعله‌ور شدن و نویز کروم نیز حساس‌تر باشد. با این حال، این چیزی نیست که من پس از انجام یک تست استرس مناسب متوجه آن شده باشم، اما اگر در ادامه خط با مشکلی مواجه شدم، به آن پاسخ خواهم داد.

دوربین اصلی با یک سنسور جدید 20 مگاپیکسلی فوق عریض همراه است که با زاویه کمی بازتر از قبل عکس می گیرد و به شما امکان می دهد حتی مناظر چشمگیرتری نسبت به میت 20 پرو ثبت کنید.

سوم، Huawei P30 Pro شاهد ارتقاء قابلیت های زوم دوربین خود بوده است. این بار یک واحد 8 مگاپیکسلی f/3.4 با زوم اپتیکال تا 5 برابر پیدا خواهید کرد - ارتقای بزرگی نسبت به زوم 3 برابری سال گذشته. هوآوی با استفاده از محفظه ای به سبک پریسکوپ، چرخاندن دوربین به سمت آن و گرفتن تصویر از طریق یک آینه کوچک به این مهم دست یافته است. به همین دلیل است که اگر به اندازه کافی دقت کنید، این دوربین سوم از نظر ظاهری مربع است، نه دایره ای.

دوربین "چهارم" در واقع یک سنسور ToF (زمان پرواز) است، مانند آنچه در پشت Oppo RX17 Pro وجود دارد. این شامل دو بخش است: یک ساطع کننده که پرتوهای نور مادون قرمز را می فرستد و یک گیرنده که سرعت بازتاب نور به سنسور را کنترل می کند. اساساً، این روش دقیق‌تری برای اندازه‌گیری عمق نسبت به روش معمول استریوسکوپی است که امروزه توسط اکثر تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود. فکر کنید که چگونه یک خفاش از سونار برای پرش صدا از یک جسم برای تعیین فاصله آن استفاده می کند و ایده درستی دریافت می کنید.

اما این سنسور ToF جدید در واقع چه چیزی به قابلیت های دوربین P30 Pro اضافه می کند؟ خوب، در حال حاضر مزایای زیادی با عکاسی ثابت یا حتی فیلمبرداری نخواهید دید، اگرچه، در تئوری، باید تصاویر پرتره را با دقت بیشتری برش دهید. هدف هواوی برای بهبود ویژگی‌های اندازه‌گیری واقعیت افزوده (AR) گوشی است، به این معنی که شما باید بتوانید فاصله‌ها، حجم‌ها و مساحت را با دقت 98 درصدی اندازه‌گیری کنید.

من می گویم "هدف" زیرا این ویژگی ها در زمان راه اندازی در دسترس نخواهند بود. در عوض، هواوی می‌گوید، آنها در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده فعال خواهند شد.

در مورد ویدیو، P30 Pro قادر به ضبط حداکثر رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه است، اما اگر رزولوشن را به 1080p کاهش دهید، همچنان قادر به ضبط با 60 فریم بر ثانیه هستید. همانند Mate 20 Pro، هر دو OIS و EIS به طور پیش‌فرض در ویدیو برای عکس‌هایی با ظاهری فوق‌العاده با ثبات فعال هستند (Huawei این را AIS می‌نامد). کمی مفیدتر، و بسیار حیله‌گرتر، اضافه شدن یک حالت فیلم‌برداری «دوگانه» جدید است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از هر دو دوربین پشتی گوشی به طور همزمان فیلم بگیرید.

بررسی Huawei P30 Pro: کیفیت دوربین و نرم افزار

کیفیت تصویر هر ذره مانند میت 20 پرو خوب است، اگر در برخی موارد بهتر نباشد. هم در نور خوب و هم در نور ضعیف، P30 Pro می‌تواند تصاویری واقعا استثنایی، پر از جزئیات و رنگ‌های روشن و پر جنب و جوش که به نظر می‌رسد از صفحه نمایش بیرون می‌آیند، ثبت کند.

اگرچه هنگام جابه‌جایی بین دوربین‌ها تأخیر اندکی قابل‌توجهی وجود دارد، اما حالت‌های عکاسی چندگانه همگی بسیار خوب کار می‌کنند. برای مثال، زوم 5 برابری برای خزیدن در پس‌زمینه تصویر، گرفتن تصاویری زیبا از سنجاب‌های ترسو که در بالای درختان پنهان شده‌اند، یا شناخته‌شده‌ترین نقطه دیدنی پاریس که در انتهای شهر نشسته‌اند، ایده‌آل است.

این را نمی توان در مورد برنامه دوربین بی نظم هواوی گفت. این بیش از حد پیچیده است و می تواند تجربه ای فوق العاده پیچیده و گیج کننده باشد، حتی برای عکاسان کهنه کار. برای مثال، اگر می‌خواهید به حالت‌های عکاسی زاویه باز و زوم دسترسی داشته باشید، باید از حداکثر رزولوشن تصویربرداری 40 مگاپیکسلی گوشی به 10 مگاپیکسل سوئیچ کنید و به‌طور خسته‌کننده در هر حالت بچرخید. هیچ چیزی در نرم افزار دوربین وجود ندارد که از قبل این را به شما بگوید.

بررسی Huawei P30 Proنهایی :

نممکن است ظاهراً چیز زیادی تغییر نکرده باشد، اما کمی عمیق‌تر بگردید و مجموعه‌ای از تغییرات بزرگ را پیدا کنید که تا حد زیادی به توجیه آن قیمت بسیار بالا کمک می‌کنند. محتوای افتضاحی در P30 Pro جدید هوآوی وجود دارد و در حالی که زمان نشان خواهد داد که آیا آرایه دوربین چهارگانه آن مانند نسخه قبلی خود جذابیت طولانی مدتی دارد یا خیر، اما قابلیت های عکاسی گسترده P30 Pro به سادگی می تواند روی کیک باشد. کامل ترین پرچمدار تا به امروز

مطمئناً رقبای آن بسیار زیاد هستند – و در برخی موارد کارها را در زمینه‌های کلیدی کمی بهتر انجام می‌دهند – اما P30 Pro ظریف هوآوی نشان‌دهنده اوج نوآوری‌های تکنولوژیکی است. مطمئناً فکر نمی‌کنم هیچ چیز - گذشته، حال یا احتمالاً آینده - بتواند به این زودی‌ها بالاتر از این باشد.

  • ۰۱/۰۹/۱۲
  • goldleaf.art art

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی